Patsiendi/kliendi õigused ja kohustused

Hea patsient/klient

Osakonnas hooldusel olles on Teil õigus:

  • Saada igakülgset teavet oma terviseseisundi, ravivõimaluste ja -tulemuste kohta Teile arusaadavas keeles
  • Esitada hoolduspersonalile küsimusi, kui midagi jääb arusaamatuks
  • Keelduda ravist seadusega lubatud piires ja saada teavet keeldumise võimalikest tagajärgedest Teie tervisele
  • Saada kvaliteetset hooldusteenust vastavalt teenuseosutaja pädevusele
  • Saada teenust kokkulepitud ajal ja turvalises hoolduskeskkonnas
  • Kogeda lugupidavat ja Teie väärtushinnanguid arvestavat kohtlemist
  • Kogeda, et Teie isiku- ja raviandmeid hoitakse saladuses
  • Esitada kaebusi osutatud hooldusteenuste kohta, teha ettepanekuid tekkinud probleemide kohta ning saada tagasisidet
  • Pöörduda oma õiguste kaitseks ja sõltumatu hinnangu saamiseks Tervisekassa/sotsiaalkindlustusameti piirkondliku osakonna, Tervishoiuameti, õiguskantsleri, vallavanema või Viru Maakohtu poole

Osakonnas hooldusel olles on Teil kohustus:

  • avaldada hoolduspersonalile kõik teadaolevad andmed oma tervise ja haiguse kulgemise kohta ning anda pärast asjakohase teabega tutvumist kirjalik nõusolek hooldusloole
  • teha koostööd hoolduspersonaliga ja järgida arsti määratud raviplaani
  • arvestada Teile planeeritud ajaga ja anda teada varakult , kui teenusest loobute
  • kohelda lugupidavalt hoolduspersonali ja kaaspatsiente/-kliente
  • arvestada kaaspatsientide/-klientide eraviisilisuse, turvalisuse ja mugavusega
  • hoida saladuses Teile teatavaks saanud andmeid kaaspatsientide/-klientide isiku, eraelu ja tervise kohta
  • teavitada tekkinud probleemidest osakonna töötajaid
  • järgida isikliku hügieeni nõudeid ja osakonna kodukorda

Sinust hoolides

SA Jõhvi Haigla